تحصیلات
1)کارشناسی مدیریت صنعتی، دانشگاه قم
2)کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبایی
3)دکترای مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بینالملل، دانشگاه سمنان
افتخارات
1)بورسیه هیأت علمی مؤسسه آموزش عالی پویش
راهنمایی پایان نامه
1)شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر حضور موفق در نمایشگاههای شیلات ایران، هادی احمدی
2)تاثیر انعطاف پذیری حجم و ترکیب خرید از طریق میانجیگری انعطاف پذیری قیمت بر عملکرد خرید الکترونیکی(شرکت های کوچک و متوسط صنایع شیمیایی)، خانم طاهره باچاوشی
3)تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات برعملکرد شرکت بانقش واسطه ای ظرفیت جذب وچابکی زنجیره تامین در شرکت دارویی خوارزمی، محسن زجاجی
4)تاثیر انواع باشگاه مشتریان بر وفاداری مشتریان و افزایش قدرت برند در شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP)، امین آرانی
5)بررسی تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی و اعتماد مشتری بر قصد خرید با نقش میانجی مشارکت مشتری (مورد مطالعه: نمایندگی های بیمه های عمر استان قم )، ابوالفضل رضازاده مقدم
فعالیتهای اجرایی
1)هیأت علمی و مدیرگروه مدیریت و مهندسی صنایع مؤسسه آموزشی پویش استان قم
2)مشاور مدیریت آینده پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حوزههای علمیه
3)عضو کارگروه تدوین برنامه میانمدت مرکز خدمات حوزههای علمیه
4)عضو کارگروه پیادهسازی نظام پیشنهادها در مرکز خدمات حوزههای علمیه
5)عضو کارگروه پیادهسازی مدیریت عملکرد در مرکز خدمات حوزه های علمیه
6)عضو کارگروه هدفمندسازی خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه استان قم
7)دبیر نظام پیشنهادها در مرکز خدمات حوزههای علمیه
8)مدیرفروش نمایندگی شرکت نرمافزارهای مدیریتی سیمیا در استان قم
کتابهای تالیفی
1)زمان کیمیای موفقیت، انتشارات احسان، 1398.
2)نکات برتر و آزمون مدیریت صادرات و واردات، انتشارات راه، 1392.
3)عارفی، امین، سبحانی، محمد صادق. (1401). بازاریابی مجموعههای نفتی بزرگ: آموزههایی در زمینه برندینگ از بزرگترین شرکتهای جهان/ مولف [مارکال. رابینسون]، انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین
کتابهای ترجمه شده
1)عارفی، امین، سبحانی، محمد صادق. (1401). بازاریابی مجموعههای نفتی بزرگ: آموزههایی در زمینه برندینگ از بزرگترین شرکتهای جهان/ مولف [مارکال. رابینسون]، انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین
مقالات چاپ شده در نشریات بین المللی
1)Dehdashti, Zohre & Arefi, amin. Identify Factors Influencing on the Effectiveness of Celebrities Advertising Journal of Applied Environmental and Biological Sciences (JAEBS).2013.
مقالات چاپ شده در نشریات داخلی
1)امین عارفی، داود فیض، بهار بیشمی، عظیم زارعی (1397). طراحی شبکۀ مضامین برندِ حلال در صنعت گردشگری درمانی، مطالعات مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی.
2)عباسعلی رستگار، امین عارفی، محمد هیزجی. دستیابی به نوآوری سازمانی از مسیر هوشمندی رقابتی و تفکر راهبردی، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت راهبردی، 1395.
3)داود فیض، امین عارفی، امین کهیاری حقیقت، تأثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات، فصلنامه علمی پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال هشتم، شماره 16، 1395.
4)سعید صحت، محمد ابراهیم خسروی، امین عارفی، رابطه فرهنگ سازمانی با رضایتمندی شغلی کارکنان، فصلنامه علمی/ پژوهشی وابسته به انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، 1392.
5)Amin Arefi, Davood Feiz, Bahar Beishami, Azim Zarei. Halal Brand Is an Effective Solution for the Development of Medical Tourism: A Case Study of Hospital Hotel. Health, Spirituality and Medical Ethics. 2018;5(1):2-7.
6)عارفی, امین, فتحی, محمد رضا, & کهیاری حقیقت, امین. (1401). تبیین تأثیر شخصیت برند حلال در بستهبندی فرآوردههای غذایی بر وفاداری نگرشی و رفتاری مصرفکنندگان. فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی, 13(52), 21-31.

7)عارفی، امین، معصومی، فاطمه، آزاده دل ، افسانه. ارائه الگویی برای برندسازی داخلی بر اساس رویکرد فراترکیب (1401). مجله مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران

8)عارفی, امین, ملکی مین باش رزگاه, مرتضی, & فتحی, محمدرضا. (1401). بخش بندی راهبردی شرکت ها جهت پذیرش سیستم تدارکات الکترونیک دولت. بررسیهای بازرگانی, 20(115), 67-84. doi: 10.22034/bs.2022.254025
9)تیزرو, علی, فتحی, محمد رضا, رضائی, عاطفه, & عارفی, امین. (1401). بررسی تأثیر نقش تعدیلکنندگی فرهنگ سازمانی بر رابطه بین اقدامات ناب و عملکرد عملیاتی در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس. جاده, (), -. doi: 10.22034/road.2022.315319.2000

10)عارفی, امین, بهروز, امیرحسام, فتحی, محمد رضا, & باچاوشی, طاهره. (1402). تاثیر انعطاف پذیری حجم و ترکیب خرید از طریق میانجیگری انعطاف پذیری قیمت بر عملکرد خرید الکترونیکی (شرکت های کوچک و متوسط صنایع شیمیایی). صنعت لاستیک ایران, 27(110), 69-77. doi: 10.22034/irm.2023.383477.1211
11)عارفی امین، رحمانی، ساره سادات، بیات، فاطمه (1402)، واکاوي رضايت بانوان از آميخته بازاريابي محصولات مد و لباس اسلامي. مطالعات اسلامي زنان و خانواده
همایشهای بین المللی
1)امین عارفی، ابوالفضل رضازاده مقدم(1400). بررسی تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی و اعتماد مشتری بر قصد خرید با نقش میانجی مشارکت مشتری (مورد مطالعه: نمایندگی های بیمه های عمر استان قم ). دومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری
2)امین عارفی، امین ارانی (1400). تاثیر انواع باشگاه مشتریان بر وفاداری مشتریان و افزایش قدرت برند در شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت ( PSP). دومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای نوین در مهندسی صنایع و مدیریت و حسابداری؛
3)امین عارفی، محمد هیزجی، امیرحسام بهروز (1400)، هوشمندی رقابتی، ابزاری برای تبلیغات هدفمند خدمات الکترونیکی بانکها؛ ملاحظه نقش تعدیلگری درگیری ذهنی مشتریان (مورد مطالعه: بانکهای دولتی و خصوصی)، هجدهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
همایشهای داخلی
1)محمدرضا فتحی، امین عارفی، محمد حسن ملکی، محمد کریمی زارچی، بررسی مروری مفهوم رهبری خدمتگزار، چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد، دانشگاه شهید بهشتی، 12 اردیبهشت 1398.
2)محمدرضا فتحی، محمد حسن ملکی، امین عارفی، محمد کریمی زارچی، بررسی رابطه بین سبک رهبری مدیران با نگرش آنها نسبت به موفقیت در شرکت لاستیک پارس، دومین کنفرانس ملی اندیشههای نوین در مدیریت کسب و کار، دانشگاه تهران، 14 تیرماه 1398.
3)محمدرضا فتحی، امین عارفی، سید مهدی طباطبائی کرمانی، یونس فرقانی، تبیین اقدامات، الزامات بر فرآیند پیادهسازی تخصیص عملیاتی در دفتر تبلیغات اسلامی، چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تأکید بر بازاریابی منطقهای و جهانی، دانشگاه شهید بهشتی، 12 اردیبهشت 1398.
4)عارفی امین، رحمانی، ساره سادات، بیات، فاطمه (1402)، واکاوي رضايت بانوان از آميخته بازاريابي محصولات مد و لباس اسلامي. اولین همایش گفتمان سازي تأثير حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه
5)عارفی امین، رحمانی، ساره سادات(1402)، بررسي قصد خريد بانوان براي محصولات مد و پوشاک اسلامي. اولین همایش گفتمان سازي تأثير حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه
6)عارفی، امین، رحمانی، ساره سادات (1402).مديريت برند در صنعت مد و لباس اسلامي . اولین همایش گفتمان سازي تأثير حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه
طرح ها
1)همکاری در تدوین سند راهبردی مرکز خدمات حوزههای علمیه
2)همکار اصلی تدوین سند راهبردی مؤسسه فرهنگی اقامتی ولایت نور
3)همکاری در تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات مرکز خدمات حوزههای علمیه
4)همکار اصلی در تدوین سند راهبردی معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات حوزههای علمیه
5)همکار اصلی در تدوین سند راهبردی صندوق قرض الحسنه شجره طیبه
6)بررسي استراتژي هاي منبع يابي نيازهاي فناورانه مرکز خدمات حوزه هاي علميه و انتخاب استراتژي بهينه (1402)
علائق شخصی
1)بازاریابی گردشگری سلامت
2)بازاریابی گردشگری
3)مدیریت تبلیغات
4)مدیریت برند
5)بازاریابی بین الملل و صادرات